Îmi doream de mult timp să ajung într-un weekend la Brașov. Așa cum am mărturisit aici, este una dintre destinațiile noastre preferate, unde ne întoarcem cu drag, pe urmele amintirilor din tinerețe și studenție.
După ce am stabilit perioada în care să plecăm în excursia dorită, prima grijă a fost să căutăm pe Booking.com o cazare pentru buzunarul și pretențiile noastre. Cinci dintre ele, după care am făcut selecția ofertelor, au fost ca locația să aibă o cotă de popularitate de 9/10 (susținută prin minim 100 de comentarii), parcarea să fie gratuită, prețul camerei/noapte să nu depășească echivalentul a cca 80 de Euro, micul dejun să fie inclus în preț, dar, mai ales, să ne placă decorul, inclusiv cel al camerelor. Poate nu vă vine să credeți, dar numai două locații ne-au atras atenția. Mi-am invitat coechipierul să aleagă una dintre cele două opțiuni. După ce a pus degetul pe numele Villa V, mi-a argumentat alegerea, spunându-mi că a simțit energia bună a locului. Recunosc că, în sinea mea, am fost sceptică. Cum să simți asta de la depărtare uitându-te numai la fotografii? Cred că intuiți că realitatea i-a dat dreptate.
(Sursă: site-ul Villei V din Brașov)
Acum, vreau să trec în revistă ce ne-a plăcut foarte mult.
În primul rând, indicațiile, trimise de propietar pe whatsapp, ne-au ajutat să nimerim din prima. De asemenea, am primit inclusiv codul de acces în curtea vilei, precum și numărul camerei pe care urma să o ocupăm. Spre seară, am primit alt mesaj despre accesul în vilă, pentru situația în care ne întoarceam din oraș, după miezul nopții. După conținutul și claritatea mesajelor, mi-am dat seama că am de-a face cu un om extrem de organizat. Ținând cont de ultima modă – de eliminare a recepției și recepționerului, am bănuit greșit că nu voi afla cine a fost persoana care ne-a scris. A fost o încântare să o cunoaștem, a doua zi, de dimineață, pe Ralu, fiica propietarilor, care se ocupă de partea administrativă și este responsabilă de comunicarea cu turiștii. Am apreciat prezența discretă, cu zâmbetul pe buze, comunicarea agreabilă și eficientă pe care o are cu oaspeții vilei, precum și disponibilitatea de a le rezolva cu calmitate și operativitate eventualele doleanțe. În ceea ce ne privește, am apelat la ajutorul ei pentru a ne îndruma spre zonele preferate de turiști, inclusiv să ne recomande restaurantele bine cotate din Brașov. Nu numai că ne-a vândut ponturi, ci ne-a oferit la purtător și harta turistică a orașului. Chiar ne era dor să ne orientăm, ca pe vremuri, cu harta în mână. Așa că, pentru comunicare și organizarea în timp a activităților în folosul oaspeților, merită cu prisosință nota 10, cu atât mai mult cu cât Ralu este sarea și piperul poveștii VILLA V. Mie mi-a fost foarte clar, după ce am văzut-o acționând, că e din povestea asta, fiind omul potrivit la locul potrivit. Interesant este că tot personalul vilei este amabil și acționează prompt și cu zâmbetul pe buze, fiind parcă ales ca după Ralu.
Pentru început aș vrea să precizez că distanța de 2,8 km față de centru, care ar constitui un punct aparent slab în ochii unora, este, de fapt, un avantaj. Nu este puțin lucru ca, într-un oraș foarte aglomerat, să găsești o oază de frumos și, mai ales, de liniște neașteptată. De aceea, am simțit nevoia să stăm, cât mai mult la aer, până plecam la plimbare sau după ce ne întorceam. Cu toate că vila nu are o curte foarte mare, fiecare milimetru este folosit la maximum, iar amenajarea s-a făcut profesionist. Aleile, florile și mobilierul de exterior, precum și pisica propietarilor, jucăușa Maia, au sporit farmecul șederii noastre. Așa că nu e de mirare faptul că am rugat pe una dintre domnișoare, care face parte din personalul vilei, să ne servească micul dejun la una dintre mesele din foișor. Atmosfera din jur parcă ne-a vindecat de a trăi pe repede înainte, măcar și pentru cele două zile cât am locuit acolo. În prima dimineață, după ce am savurat în tihnă micul dejun delicios și în timp ce-mi sorbeam cafeaua, am realizat că voi scrie acest articol. Din acel moment, m-am simțit ca un reporter sub acoperire, fapt care m-a amuzat. Ulterior, am fost cu ochii în patru, pentru a surprinde ceea ce merită evidențiat, precum și câteva cadre care să susțină textul.
În fața vilei, sunt 3-4 locuri gratuite de parcare. Noi am avut șansa să parcăm aici. Cei care nu sunt la fel de norocoși ca noi, pot opta să parcheze pe partea cealaltă a străzii, având obligația să plătească acel abonament zilnic. Fiind caniculă, noi am preferat să ne deplasăm cu taxiul sau boltul, până în punctele de interes. Cursele noastre dus-întors s-au încadrat între 24-30 lei, iar sumele ni s-au părut rezonabile.
Revenind la vilă, am fost impresionată de mobilierul ales, calitatea finisajelor, precum și de cromatica din jur. Mi-a plăcut la nebunie, amenajarea parterului, unde găsești o recepție minimalistă, un colț amenajat ca un mic bar cu cafetieră, carafe cu apă plată la discreție, chiar și un coșuleț cu fructe, de unde te poți servi pe tot parcursul zilei. De asemenea, tot aici ți se poate servi micul dejun; spațiul a fost decorat în așa fel încât parcă ai impresia că ești în sufrageria unor prieteni, nu într-o sală de mese comună.
Mai mult, separeul este de fapt un living cu mobilă clasică, de calitate, cu o masă rotundă plasată în mijloc și cu un șemineu care sporește atractivitatea încăperii. Peste zi, trecând prin hol în drum spre cameră, am fost încântată să aud, în surdină, dinspre living, acordurile unei muzici liniștitoare. Mai mult, ai la îndemână un mic raft cu cărți, care te îmbie spre relaxare și lectură. În mod sigur, acest decor este de efect, în timpul sărbătorilor de iarnă. Ar fi grozav să pot reveni, așa fel încât să prind o seară de colindețe acolo.
Camerele excelează prin curățenie, mobilierul bine întreținut și modern, precum și prin cromatica pastelată ale accesoriilor și zugrăvelii. De asemenea, ne-am bucurat că salteaua și pernele au fost de bună calitate, oferindu-ne șansa unui somn odihnitor. Chiar dacă în cameră nu ai minibar sau un frigider mic, la etajul I, există o chicinetă, dotată cu frigider, pe care-l poți folosi la comun cu ceilalți turiști. Tot aici găsești cuptor cu microunde, plită cu inducție și veselă. Cu alte cuvinte ai unde să pregătești o mică gustare, chiar și una caldă.
Cu toate că micul dejun nu este în regim de bufet suedez, porțiile sunt îndestulătoare, iar produsele alimentare sunt proaspete și calitative. La venire, ni s-a dat o fișă cu cele nouă opțiuni de meniuri pentru micul dejun. Am constatat că s-au gândit inclusiv la persoanele vegane. Noi am bifat, în fiecare zi, două meniuri diferite pentru fiecare dintre noi, ca să gustăm din cât mai multe. A doua zi, am încercat alte două variante. Omleta a fost delicioasă, la fel ca și gemul care părea fie făcut în casă, fie cumpărat de la o băcănie cu produse tradiționale.
(Sursa: Pagina FB a Villei V)
Faptul că am fost încântați de calitatea serviciilor oferite, s-a reflectat în dorința de a descrie cu lux de amănunte experiența avută aici. Dacă ți se pare că aș fi fost subiectivă, intră pe Booking.com și citește câteva dintre cele peste 400 de recenzii. Mai mult, cota Villei V este de 9,8/10. Spre deosebire de tine, cititorule, noi am fost acolo și am constatat pe propria piele că este o cotă binemeritată.
Așa că, dacă ești în cautare de “altceva”, mizează la fel ca noi pe Villa V din Brașov! Și încă ceva… Aici, nu te vei simți un turist oarecare, pentru că vei fi tratat cu atenția cuvenită unui prieten. Un prieten al turismului autohton, care sprijină micile afaceri românești din domeniul HoReCa.